Artykuł przygotował: Radosław Zieliński
04.10 2021 awaria Facebook’a trwała krótko, raptem poniżej 10 godzin. Niby nic, ale przez ten czas wszystkie jego usługi były niedostępne (Facebook, Whatsapp, Instagram, Occulus itd.). Na pozór nic strasznego, bo pierwsze komentarze po awarii były dość prześmiewcze, w stylu “w końcu oderwani od ekranów”.
Jednak bardzo jest istotna również strona biznesowa tego wszystkiego. Według pierwszych doniesień Facebook miał stracić podczas tej awarii około 7 miliardów USD. Niby dużo, ale mało kto podsumował straty biznesów, które oparły swoją obecność w Internecie właśnie o Facebook’a.
Facebook bardzo chętnie chce zamykać biznesy w swoim ekosystemie i pilnować, by wszystko się w nim obracało i daje do tego świetne narzędzia:
Wszystkie te usługi były niedostępne. Jakie mogą być zagrożenia:
Bawiąc się w adwokata diabła – kiedy jednak warto korzystać z usług jednego ekosystemu typu Facebook:
Podsumowując – bądź rozważna/rozważny. Nieprzemyślane decyzje mogą w przyszłości dużo kosztować.