Życie pisze najróżniejsze scenariusze. Jednym z nich jest zamknięcie się firmy, w której była wykupiona domena dla naszej strony.
Mało kto wie, ale firmy, u których wykupuje się domeny, są re-sellerami domen lub tylko ich rejestratorami. Tak naprawdę to za domeny są odpowiedzialne różne podmioty:
Wykupując domenę kupujemy ją od firmy, która je odsprzedaje lub tylko rejestruje. Bardzo często jest to cały łańcuch firm. Na przykład hosting, na którym mamy wykupiony serwer i domenę, sam kupuje domeny od firmy, która zajmuje się tylko domenami i jest powiązana z wcześniej wymienionymi organami zarządzającymi.
To dość rzadki przypadek i przez ten cały łańcuch zależności nie ma jednego rozwiązania.
Dobra firma powinna wcześniej poinformować klientów o swoich planach i zadbać o transfer domen do innej firmy. Jeśli tego nie zrobiła lub nie przetransferowaliśmy domeny na czas, to pozostaje skontaktować się z kolejną firmą w łańcuchu lub bezpośrednio do operatora, odpowiedniego dla danej domeny. W takim przypadku każda firma/operator będzie tę sprawę rozwiązywać na inny sposób. W skrócie na pewno trzeba będzie udowodnić własność domeny przez skan faktur czy dokumentów tożsamości, natomiast szczegóły już będą specyficzne dla konkretnej sytuacji.
Opisana sytuacja niestety jest zupełnie niezależna od nas jako klientów i jedyne co można zrobić, to mieć plan postępowania oraz trzymać rękę na pulsie w temacie tego co się dzieje z dostawcami usług. Największą niedogodnością będzie czasowa niedostępność usług w tym maili do momentu rozwiązania problemu.
Problemów może pojawić się więcej, ale nasza zasada jest taka, aby do nich nie dopuszczać. Wszyscy nasi klienci, którzy mają podpisaną z nami usługę na wsparcie techniczne strony internetowej, są natychmiastowo informowani o takich zdarzeniach, a rozwiązywaniem problemów zajmujemy się my. Jest to wygodny sposób dla przedsiębiorców, którzy nie maja czasu na sprawy techniczne lub cenią sobie niezawodność usług.
Jeżeli chcesz dołączyć do grona naszych klientów, którzy korzystają z usług wsparcia technicznego, odezwij się do nas.