Każdy potrzebuje wytchnienia. Czasami jest to nakazane (jak teraz gdy piszę ten post – wielu przedsiębiorców jest skazanych na zrobienie sobie przerwy ze względu na panującą epidemię), a czasami wybrane i bardzo wyczekiwane. W każdym z tych przypadków dobrze sobie krok w tył i spojrzeć na swój biznes z boku. Nakreślmy sobie sytuację bieżącą firmy, spójrzmy na cele i wartości, które wyznaczyliśmy wcześniej i sprawdźmy, czy idziemy w dobrym kierunku. Niech to będzie podsumowanie tego, co działo się w firmie oraz plan na przyszłość.

Poniżej pytania, które warto sobie zadać podczas przerwy.

  1. Czy działania mojej firmy idą w dobrym kierunku? Czy są zgodne z wartościami? Jak można to poprawić?
  2. Jak zwiększyć zadowolenie klientów? Jak zdobyć nowych?
  3. Czy jesteś zadowolony z zysków? Co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje zyski?
  4. Czy zyski Twojej firmy są zdywersyfikowane? Czy pochodzą z kilku niezależnych źródeł?
  5. Czy posiadasz wystarczający zapas finansowy na czasy kryzysu?
  6. Co mogę zrobić, aby wciąż zarabiać podczas różnego rodzaju awarii, kryzysów i epidemii?

Ania Zielińska

Od 5 lat wspieram przedsiębiorców w pracy nad wizerunkiem firm. Z przyjemnością pomagam wdrażać nowe pomysły oraz rozwijać biznesy po to, by konsekwentnie i skutecznie dążyć do sukcesu.